Saturday, February 17, 2007

Nooit meer de Noordzee

Strand en Zee

Bruin water vol kwallen en alg, een strand vol kuilengravende Duitsers en kastelen bouwende koters. Met kippenvel het zoute water uit en opzoek naar die ene handdoek tussen de rest van de lawaaierige meute. Denk al bovenstaande (op het zout na) voor het gemak even weg en je bent in Jervis Bay - met de witste stranden en het helderste water ter wereld. Zelfs stranden met namen als Paradise Beach en Eden (waar we eerder waren) kunnen niet tippen aan deze prachtige baai. Nu weet ik het zeker, het is een stukje verder, maar voor mij nooit meer de Noordzee.

Stêd en Lân
Na een plonsje in dat helderste water werd het tijd voor cultuur. In hoofdstad Canberra hebben we ons uit geleefd in een wetenschapsmuseum en in Sydney hebben we kunnen griezelen bij de haaien in het grootste aquarium ter wereld. Ook het beroemde Opera House kon niet aan ons tripje ontbreken.

1 comment:

arjen said...

He atsje,

Na opnieuw een account te hebben aangemaakt, vorige vergeten, maar even een reactietje. Even niet kijken op astje dr blog en opeens zes verhalen rijker of zo. Je laatste verhaaltje is toch wel wat hard aangekomen, vooral toen ik hem las (en de foto's bekeek) op kantoor, gesitueerd in het mooie bedrijvenpark van almere, wat een contrast. Denk toch dat je er goed aan hebt gedaan om daar maar even heen te gaan. Ik zou zeggen hou vol daar, doe ik hier ook, zei het met iets meer moeite dan jij heb ik t gevoel. Groetjes Arjen